12.02 ºC $ USD : 32,5111 ₺ € EURO : 34,8882 ₺
0537 219 14 22 [email protected]

“Tralleis Aydın’ın marka değerini dünyada yükseltir”

16 Mart 2021

Aydın Yönetici Sanayici ve İş Adamları Derneği (AY-SİAD) Başkanı Fırat Barışık, “Biz yerel turizm konusunda aslında Aydınlılar olarak çok zenginiz ama nedense bunu değerlendiremiyoruz. Şu anda Türkiye’nin en çok antik kentine sahip olan iliz. Tralleis’in şehir merkezine bu kadar yakın olması, şehre kazanç sağlayacak bir durum aslında. Bununla ilgili tam anlamıyla masaya yumruk vurulsa, tek hareket edilse gerçekten çok faydalı olur ve çok daha farklı yerlerde vatandaşlarımıza da kazanç sağlar. Aydın’ın marka değerini de dünyada yükseltir” ifadelerini kullandı.“ELİMİZDEN GELDİĞİ KADAR ÜYELERİMİZİN YANINDA OLMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Pandemiden her sektör gibi İş adamlarının da etkilendiğini dile getiren Barışık, “Pandemide her sektör olduğu gibi sanayiciler ve iş adamları da olumsuz şekilde etkilendi. Rahmetli başkanımız vefat etikten sonra elimizden geldiği kadarıyla üyelerimize, üye odaklı çalışmaya çaba gösterdik. Aynı zamanda devletimizin, şehrimizin faydasına olabilecek projeler gerçekleştirdik. Üyelerimize farklı organizasyonlar, seminerler yaptık. Pandemi dolayısıyla çok fazla elimiz kolumuz bağlı oldu. Çok fazla organizasyon yapamadık. Zaten belli bir zamandan sonra İçişleri Bakanlığı tarafından STK’ların organizasyonu anlamında bir yasak gelince bire bir üye ziyaretleriyle üyelerimizi ziyaret etmeye çalışıyoruz. Elimizden geldiği kadarıyla da üyelerimizin yanında olmaya çalışıyoruz. Turizm acenteleri olarak pandemiden en çok etkilenen sektörlerdeniz. Çok fazla olumsuz etkiledi, çünkü tur yapamaz olduk, dış turizm ile ilgilen acentelerimiz turist getiremez oldu. Bunlar hepsi turizmin her sektöründe her paydaşımızı çok olumsuz etkiledi. Pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biriyiz” dedi.

“PANDEMİDE OTOBÜSLERİMİZ YÜZDE 50 KAPASİTE İLE TAŞIMACILIĞI GERÇEKLEŞTİRDİ”

Aydınlılara hizmet veren Fibar Tur Şirketinin de kurucusu olan Başkan Barışık, pandemide aldıkları önlemlere değinerek “Pandemide otobüslerimiz yüzde 50 kapasite ile taşımacılığı gerçekleştirdi. Onun dışında otobüslerimizdeki havalandırma sistemlerini uçaktaki gibi antiviral şeklinde sürekli kendini havalandıran bir sistemle gerçekleştirdik. İkramlarımızı değiştirdik, kapalı paketlere döndük. Organizasyon yaptığımız otellere sadece bize özgü oteller olarak, başka gruplar gelmeden organizasyon yapmaya çalıştık. Aydın’dan gelen insanlarla birlikte olduğu için insanların birbirlerine mesafesi ve teması olmadan herhangi bir sıkıntı olmadan turlarımızı gerçekleştirdik. Biz zaten misafirlerimizi götürmeden önce mutlaka o gideceğimiz otele giderek test ederiz, görürüz. Ondan sonra misafirimizi götürürüz. Çalıştığımız otellerle de yıllarca çalışırız, olumsuz herhangi bir organizasyon olmadığı sürece de devam ederiz. Yani burada internetten görüp te ona güvenerek misafirlerimizi oraya götürmüyoruz. İlk başta kendimiz gidiyoruz, test yapıyoruz, şartlarımız var onlara uyuyorsa zaten ona göre de çalışmaya devam ediyoruz. Uymuyorsa da yenilendirme gerçekleştiriyoruz. Aydınlılar en çok Kapadokya bölgesini seviyorlar. Onun dışında da Karadeniz bölgesi tercih sebebi. Son yıllarda Güneydoğu Anadolu Bölgesi de çok talep görüyor. Bu bölgelerde yoğun bir şekilde tur düzenleniyor” diye konuştu.

“ŞU ANDA TÜRKİYE’NİN EN ÇOK ANTİK KENTİNE SAHİP OLAN İLİZ”

Başkan Fırat Barışık, “Biz yerel turizm konusunda aslında Aydınlılar olarak çok zenginiz ama nedense bunu değerlendiremiyoruz. Şu anda Türkiye’nin en çok antik kentine sahip olan iliz. Aslında çok fazla ören yerimiz var. Onun dışında doğal güzelliğimizde çok fazla. Hala yerli ve yabacı turist ağırlayamıyoruz. İnşallah bunun sebeplerini gerçekleştirerek, organizasyonlar yaparak çözüm bulacağız. ‘Visit Aydın’ diye Valimizin bir projesi vardı. İnşallah bununla ilgili de Aydın’ın tanıtımını gerçekleştirecekler. Onun dışında Adnan Menderes Demokrasi Müzesi çok önemli bir müze olacak. Aydın turizmi anlamında bir dönüm noktası olacak. Onun dışında antik kentlerimizin kazı ve restorasyon çalışmaları devam ettikçe, yurt dışından turist ağırlamaya başlayacağız inşallah. Müze, ören yerleri mutlaka etkileme gerçekleştirir ama orası bizim geçiş noktamız olduğu için Aydın’ı tanıtma anlamında epey faydalı olur. Müzenin içinde bazı bölümlerde antik kentlerimizi orada sergileyebilirsek, İstanbul’dan, Ankara’dan, Diyarbakır’dan gelen misafirler burada böyle bir yer olduğunu görürlerse başka seyahatlerinde burayı tercih edebilirler. Tralleis bizim için çok önemli ve tarihi açıdan da çok büyük bir yer. En son Valilik ve GEKA tarafından bir güçlendirme çalışması gerçekleştirildi. Aslında Tralleis’i biz Aydınlılar olarak ta çok bilmiyoruz. Biz oraya her yıl rehber eşliğinde ücretsiz turlar düzenliyoruz. Aydınlılar da buna çok şaşırıyor, tarihi bir önemi olmadığını bilerek. Oradaki mekân ve tesisler düzelmeden oraya turist gelmesi mümkün değil. Dolayısıyla o bölgeye tesisler olmadan turizm getirmemiz çok zor. Tralleis’in şehir merkezine bu kadar yakın olması şehre kazanç sağlayacak bir durum aslında. Bununla ilgili tam anlamıyla masaya yumruk vurulsa, tek hareket edilse gerçekten çok faydalı olur ve çok daha farklı yerlerde vatandaşlarımıza da kazanç sağlar. Aydın’ın marka değerini de dünyada yükseltir” dedi.

“AYDIN’DA EN ÇOK ETKİNLİK YAPAN DERNEKLERDEN BİR TANESİYİZ”

Dernek olarak üye odaklı çalıştıklarını ifade eden Barışık, “Dernek olarak üye odaklı ve üyelerimizin yanına olmaya çalışıyoruz. Pandemi döneminde devletimizin organizasyonlarında elimizden geldiğince bulunmaya çalıştık. Ufakta olsa devletimize faydalı olabilecek işler yapmaya çalıştık. Bu anlamda ziyaretlerimiz devam etti. Pandemide üyelerimizin ulaşamadığı noktalara biz, ulaşıp onların daha rahat işlerinin çözülmesini sağladık. Pandemi öncesi her sektör ve konu hakkında eğitimler ve seminerler düzenledik, üyelerimizi bilgilendirmek amacıyla. Elimizden geldiği kadar pandemiyi en ufak sıyrıklarla atlatmaya çalışıyoruz. Sanayici olan üye sayımızda çok fazla, imalat yapan üyelerimizde çok fazla. Onlar imalat konusunda pandemi döneminde problemler yaşadı, kapanmalar oldu ve imalatta sorunlar çıktı. Herkes bu sektörden etkilendi, en ufak sıyrıklarla bu dönemi atlatmaya çalışıyoruz. Genellikle yaş ortalamamız genç ve çok enerjik bir derneğiz aynı zamanda. Aydın’da en çok etkinlik yapan derneklerden bir tanesiyiz. Elimizden geldiği kadarıyla her konuda, her bölgede hem üyemize, hem Aydınımıza hem de vatanımıza faydalı olabilecek işler yapmaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı. (AYHAN BOĞATARAN)

FOTOĞRAF GALERİSİ
Bu habere ait başka fotoğraf bulunmamaktadır.